Játékbemutató: DragonPong

Alig négy nap maradt az idei nyárból, de már most egészen hűvös szelek járnak. A nyaralások is lassanként befejeződnek, és a Freekocka is kitör fennállásának eddigi leghosszabb hallgatásából. Hiába, egy kis nyárra nekünk is szükségünk volt, most viszont újult erővel és lelkesedéssel lendülünk be ismét. Az utolsó nyári napokra bemutatunk egy könnyed játékot, amellyel ki lehet élvezni a szabadság, netán a nyári szünet utolsó napjait, esetleg a hétvégét. A DragonPong segítségével kezünkbe vehetjük a pingpongütőt, ráadásul hús vér ellenfelünk ellen, a játék ugyanis többjátékosmódon alapszik. Cikkünkből kiderül, milyen lett.


Nem túlzottan telített az audiojátékok piaca. Még akkor sem, ha egyébként az ilyen programok gyűjtőhelyéül szolgáló audiogames.net című honlapon egészen tekintélyes mennyiségű, audiojátéknak nevezett alkotás megtalálható. Elsőre soknak tűnik, de némelyik igen-igen megkérdőjelezhető minőségű, mások nem működnek, vagy nem igazán nyújtják az elvárt élményt, szórakozást. Persze ennek megvan a maga oka. Buta dolog lenne az audiojátékok kínálatát a videojátékokéval összehasonlítani, már csak azért is, mert a kettő között a játék megszületésétől kezdve óriási különbségek vannak. Míg egy óriásvállalat, mint mondjuk az EAGames, általában rengeteg ember bevonásával, profi szakemberekkel, profi eszközökkel és nem kevés pénzzel dolgozik, addig az audiojátékoknál szó sincs tömeggyártásról, leginkább egyéni kezdeményezések vannak. Ez persze nem mindig rossz, ugyanis láttunk már fantasztikusra sikeredett, kis garázsprojekt formájában elkészült audiojátékot, ezekben pedig sokszor több a kreativitás, mint más, iparilag előállított videojátékban, amely már az ötödik folytatását és tizenötödik megvásárolható dlc-jét is megérte. Arról van szó, hogy sokan húzzák le sokadjára ama bizonyos rókabőrt egy-egy koncepcióról, és az emberek többségének ez valamiért tetszik. Megvásárolják, esetleg letorrentezik, de a játékipar még most is él, virul, és köszöni szépen, remekül van. Az audiojátékoknál nem beszélhetünk semmiféle iparról, viszont meg lehet találni a jó alkotásokat.
A DragonApps nevezetű csoportosulás pedig sokmindent megtesz, hogy alkotásaira bőven rá lehessen sütni a jó jelzőt. Nem a nulláról kezdték, elég régóta jelen vannak az audiojátékok piacán, korábban más néven ugyan, de volt már pár alkotásuk. A DragonApps megformálódása viszont kifejezetten jót tett az audiojátékok kedvelőinek, van már néhány akciójátékuk is, de egy viszonylag kezdetleges játékot már Android rendszerre is készítettek. Fentebb szó volt az említett rókabőrről, ami azért érdekes, mert alapvetően a DragonPong sem egy teljesen új ötlet.
Sokan ismerik valószínűleg az ősidőkben készült Showdown nevezetű játékot a PBGames-től, amely még JavaScript alapokra épült,, mégis nagyon sokan szerették. Kissé ugyan kezdetleges volt, de működött, és időtöltésnek nem volt rossz. Dragonéknál viszont gondoltak egyet, és ezen régi pingpongos játéknak az egyik legnagyobb hiányosságát tömték most be, az új DragonPong ugyanis kizárólag multiban játszható. Az némileg fájó lehet, hogy nem tettek bele egy single módot is a gép elleni játékhoz, dehát annyi baj legyen.
A játék kezelése is hasonlít picit a régi Showdownhoz, de lássuk, hogyan működik a dolog a gyakorlatban.

Letöltés, beállítás

A sárkányos fejlesztőcsapat másik kellemes tulajdonsága, hogy az általuk fejlesztett játékok kivétel nélkül ingyenesek. Így semmi más dolgunk nincs, mint felpattanni a
dragonapps.org oldalra, ott pedig kiválasztani a DragonPongot.
Kicsit túlzsúfolt az oldal, de egyébként igényes, így a letöltést legegyszerűbben úgy kezdhetjük el, ha a dragonPong kiválasztása után h billentyűvel elnavigálunk a játék címsorához. Itt lesz a hivatkozás is, a verziószám alatt.
A telepítés a lehető legszabványosabb, tovább, tovább és tovább, erőfeszítéseinket pedig csakhamar siker koronázza. Kérhetünk az asztalra ikont is, de ha ezt elmulasztanánk, a start menüből is elindíthatjuk a programot.
Indítás után az intró jön. Ez önmagában rendben is van, de iszonyatos elképedéssel döbbentem rá, hogy megjönni megjött ugyan, de nem megy el. Egyszerűen nincs vége. Életemben nem láttam még ilyet, de a mindenféle hangeffektekkel telerakott masszív dobolás önmagától nem ér véget, csak enterrel tudunk továbblépni. Érdekelne, hogy milyen megfontolásból tervezték ezt ilyenre, netán az én készülékemben volt-e a hiba, de két percig hallgattam ezt az összevagdosott katyvaszt, mire ráuntam. Ha valaki kíváncsi, esetleg hallgassa tovább, hátha mégis van vége.
Enter után viszont jön a menü, amelyben egy kellemes, felpezsdítő rockzene szól, a menüelemek között pedig nyíllal mászkálhatunk. A program nem használ sapit vagy bármilyen beszédet, így képernyőolvasónk aktív kell legyen játék közben, különben nem halljuk a menüpontokat. Nem egy nagy menü, a host a game szolgál arra, hogy játékot kezdeményezzünk és kvázi szerverré válhassunk, a connect segítségével tudunk játékpartnerünkhöz csatlakozni, az exit pedig kilép.
Host esetén megkérdezi, mely portot szeretnénk használni, értelemszerűen ezt a portot kell majd beírnia partnerünknek is, hogy hozzánk csatlakozzon. Nincs tehát fix port, legfeljebb egy javaslat, de ha routerünkön ki van már nyitva port, átírhatjuk erre, így nem kell újabb portot nyitni. Okos, okos. Ha használunk tűzfalat, kivételként hozzá kell adnunk a dragonpong.exe fájlt, feltéve, ha szeretnénk játékot hosztolni. Ha szimplán kapcsolódni akarunk, ez kihagyható.
Miután tehát a portot megadtuk, megkérdezi, hogy hosszú, netán rövid játékot szeretnénk-e (a rövid is épp elég hosszú), majd pedig végeztünk is, már csak meg kell várnunk a másik játékost.
A connect menüben kapcsolódhatunk egy már létrehozott játékhoz. Itt kicsit máshogy néz ki a beállítás, némileg bugyutább, mint hosztolásnál, ugyanis a connect menüben minden beállításnak külön menüeleme van. A host nevű menüre kattintva írhatjuk be a szerver játékostársunk ip-címét vagy más elérési útját, a port menübe lépve tudjuk a kapcsolódás portját megadni, majd ezek után külön kell rálépnünk a connect menüre. Fura, de végülis használható.

A meccs

Ha a kapcsolat létrejött, mindkét játékos választ magának egy figurát. Hangzatosabbnál hangzatosabb nevek sorakoznak itt, a kedvencem Boris Vodka volt. Ha megvagyunk, kezdődik a nagy összecsapás.
Muszáj megjegyezni, hogy hihetetlen igényesre sikeredtek a hangok, a Dragon pont arra fektette a legnagyobb hangsúlyt, amire egy audiojátéknál tényleg szükség van – azaz az audióra. A menü is jó, a közönség felhördülése, üdvrivalgása vagy izgalma is remek, egy kivétel viszont van. Nem is akármekkora. A Pingponglabda hangja egyszerűen olyan csapnivalóra sikeredett, hogy egy épeszű ember biztos nem egy labdára asszociál, ha meghallja. Nekem konkrétan egy irgalmatlanul nehéz kődarab jutott az eszembe, amikor a labda gurulását meghallottam.
Ha viszont ettől eltekintünk, akkor egész kellemeset lehet pingpongozni. A jobbra és balra gombokkal pozicionáljuk ütőnket, a felnyíl pedig meglendíti azt. A feladat, hogy a felénk guruló labdát visszaüssük, nyilván még azelőtt, hogy gólt kapnánk. A gyakorlatban annyi a dolgunk, hogy az ellenfél által felénk ütött labdával szembe kerüljünk, azaz mindkét hangszóróból ugyanolyan mértékben halljuk annak közeledtét, legyen középen. Ha megvagyunk, várjuk meg, amíg elég közel ér hozzánk, majd nyomjuk le a fel gombot – persze az is jó, ha nyomogatjuk. A labda azonban gurulás közben természetesen változtatja helyzetét és szögét is, így mire odaér, elképzelhető, hogy nem lesz velünk pontosan szemben, csakúgy, mint a valóságban. Ezen a téren is jó munkát végeztek a fejlesztők, a labda egészen szeszélyes, gurul ide-oda, ráadásul nem mindig érkezik ugyanolyan sebességgel. A bravúros kivédéseket a közönség nagy álmélkodással jutalmazza, feszülnek az idegek, hangosabb a drukkolás, tényleg jó a hangulata. Viszont valami kis baki azért ide is becsúszott. A jelenlegi, 1.0-s verzióban időnként valamiért előfordul olyan, hogy a labda kizárólag egyenesen gurul a két játékos között, mindig ugyanolyan szögbe érkezik, és nem kell mozognunk, egyszerűen a felfele gomb nyomogatásával addig ütögetjük egymásnak, amíg valaki meg nem unja, netán randomszerűen egyszercsak valamelyik kapuba begurul. Próbánk során kb három percen keresztül is képesek voltunk játszani pusztán úgy, hogy ráhasaltunk a fel gombra. Előttem egyelőre kétséges, hogy ez hiba-e, avagy valami más, de ilyen labda a világon nincs, úgyhogy feltételezem, egy kis optimalizálás még ráfér.
A másik érdekes, ámde kellemes és innovatív dolog, hogy ebben a programban használhatjuk az egeret pingpongütőnek. Persze nem úgy, hogy egyetkettőt rásózunk vele a kijelzőre, egyszerűen jobbra/balra mozoghatunk vele, a bal gomb pedig üt.
Netbookos touchpaden ennek nincs túl sok értelme, de asztali gépen vagy rendes egérrel nem olyan rossz dolog ez.

Összegző

Nem az a dolgunk, hogy játékot értékeljünk, de nekünk alapvetően tetszett a DragonPong. Felettébb élethűek és igényesek a hangok, főként a közönség részéről, bizonyos esetekben vannak a figurák között beszélgetések, beszólások, sőt én meg mernék rá esküdni, hogy az egyik gólt követően Boris Vodka becsapott egy felesnyit kedvenc italából, majd földhöz vágta a poharat. Nem hibátlan még a program, ráadásul elég idegesítő az említett labdás baki, de mi mindenképp ajánljuk egy próbára.
Hajrá!

Kategória: Játék | A közvetlen link.

Játékbemutató: DragonPong bejegyzéshez 32 hozzászólás

  1. Andor szerint:

    Ez már hiányzott!:d Köszi!
    Töltöm és tesztelem!

  2. Andor szerint:

    Felraktam a játékot, el is indítom, de a menüket nem igen olvassa sem jaws sem nvda.
    A gépen xp és a jaws 11-es fut.
    Nvda-val annyit elértem, hogy mivel 3-menüvan kiszámoltam, hogy meik lehet a csatlakozás rányomtam ott van a mód azt felolvassa aztán egyikre klikk majd kiírja, hogy server creating wait for partner.
    Aztán csak percekíg szól a zene,de semmi.
    Lehet, hogy nincs partner, vagy én nem jól csináltam valamit?

  3. RauchR szerint:

    Sziasztok!

    A partnerekkel az a helyzet, hogy automatikusan senki nem fog hozzád csatlakozni, azaz nem fog senki megtalálni. Meg kell adni a partner haveroknak – illetve egyszerre csak egynek -, az ip-címedet, amin elérik a szervert. Ezután tudnak jönni.
    Egyébként óriási hiányosság, amit említesz és a cikkből sikeresen ki is felejtettem, Jaws nem olvassa a programot. Ez pedig biza nem a Jaws hibája, a program nem kommunikál vele. De NVDA-nak mennie kéne.

    • Andor szerint:

      De akkor ez nem ugy van, hogy csatlakozom és vannak fent, ha nem megkell adnom az ip-em valakinek, hogy tudjon feljönni?
      Hát akkor nem tudom mikor lessz kipróbálva.:(

  4. Durgi szerint:

    Sziasztok!

    Annak idején a showdownban szerintem jó volt a labda hangja, valami hasonlót kitalálhattak volna.

    Kár, hogy nincs singlemód, így partnert kell találni a kipróbáláshoz. Esetleg páran összebeszélhetnénk és kipróbálhatnánk, akkor felrakom, amúgy nyilván sok értelme nincs. Mit gondoltok?
    Az sajnálatos, hogy nem olvassa a Jaws a menüket, mert én személy szerint csak ezért fogok Nvda-t telepíteni, vagy portable-t futtatni, de ha van partner, megteszem.

  5. RauchR szerint:

    Én nem vagyok semmi jó elrontója, valamelyik délután, teszemazt szombaton, vagy amikor a legtöbbeknek jó, kipróbálhatjuk.

    Egyszerűen nem értem, hogyan hagyhatták ki a jaws támogatását a fejlesztők, ez így rettentő nagy öngól, és sokaknak bosszúságot is okoz.

  6. Osillo szerint:

    Andor, nem próbáltam ki, de ha jól értem, nincsenek ún publikus szerverek, amiket kilistáztathatnál, és úgy csatlakozhatnál hozzájuk. Tehát vagy elárulja az ismerősöd az IP címet + portot, és csatlakozol hozzá, vagy te hozol létre hosztot, és adod meg az ismerősnek az adatokat.

    Én megmondom őszintén, a legjobban azért örülök a cikknek, mert az audio játékokkal mostanság nagyon kevés fórum foglalkozik, legalábbis magyar viszonylatban. Sőt, gyakorlatilag nem is tudom, hogy jelenleg van-e olyan zeg-zuga a netnek, ahol több szó esik erről, mint itt a Freekockán. Az audiojatekok.hu nagyon régen frissült, a hasonló nevű levlista pedig forgalom mentes, azaz teljes inaktivitás tapasztalható a tagok részéről. Szóval én remélem, hogy ez a jó szokás megmarad itt, és időnként terítékre kerülnek érdekesnek gondolt game-ek.

    • Andor szerint:

      Hejes, most nagyon osztom a véleményed, tegnap nézegettem én is, de nem nagyon foglalkoznak vele, pedig ugyan ugy elterjedhetne, mint a látóknál a video játékozás.
      Hamár audio játékokról van szó lenne egy kérdésem.
      Felnyomtam a topspeed 2-3-at a gépemre és vannak az oldalon külömböző packok és az lenne a kérdésem, hogy ezeket ha kibontom hova kell belőni a program mappáján belül?
      Srácok, bármikor szívesen benne vagyok veletek én is egy jókis játékban, csak jelezzétek elölre kinek, mikor jó!

  7. RauchR szerint:

    Andor, a nyelvi csomagokra gondolsz? Vagy milyen packek? Mert a nyelvi csomagoknál ha jól emlékszem, szimplán abba a mappába kell kibontani a zipeket, amelyik mappába a TopSpeedet telepítetted. Autóknál és pályáknál más a helyzet, a kiegészítő pályák a tracks mappába, a járművek pedig a vehicles mappába mennek.

    • Andor szerint:

      most igen, itt csak nyelvi csomagok voltak, de valahol biztos van aúto és pája pack is az oldalon. Megmondom őszíntén, most engem ez a dragon pong izgat izzítanám befele, csak lenne kikkel!:d:d

  8. BZ szerint:

    Üdv!
    A JAWS olvassa a játékot, de csak úgy, ha a menüben rálépsz egy elemre, és az Ins+T-t, vagyis a cím felolvasását nyomod meg. Akkor olvassa fel az aktuális menüelemet.

    • Andor szerint:

      ezt nem is figyeltem szerintem a többi sem,de ez is megoldás lehet.
      Bár én személyszerint még nem néztem.
      Ma és hétvégén vagyok ha valakinek engedi az ideje jelezze itt és kipróbálhatjuk.

  9. Durgi szerint:

    Sziasztok!

    Andor! Én ma este ráérek, ha gondolod. írj, aztán felrakom én is.

    Ha működik az insert t-s módszer, akkor nem kell csak ezért Nvda.

  10. Andor szerint:

    Durgi, szerintem felkell raknod, mert nekem xp jaws11 alatt nem műkszik. Lehet, hogy nálad menni fog,bár szerintem újjabbal sem megy. a biztonság kedvéjért legyen egy portable nvda kéznél.

  11. Durgi szerint:

    Sziasztok!

    Nálam működik Win7 64 bit alatt, Jaws14-essel az insert t-s módszer, tehát erre a kombinációra minden menüt bemond, ha az adott menün állva megnyomom. A magam részéről tehát készen ülök, hogy kipróbáljam. :D

  12. Andor szerint:

    ki akartuk próbálni a játékot,de a partneremmel nem tudtunk egymáshoz csatlakozni. Sem én hozzá, sem fordítva. Mindkettőnknek routerröl megy a gépe.
    Most a tüzfalon kell valamit beállítani, vagy portot kell nyitni routerben?
    Routerben nem nyitottam még portot valaki letudná írni, hogy kell?
    Elölre is köszönöm.
    A model az énesetemben egy tlw 740 n

  13. Mate011 szerint:

    Sziasztok!
    Szerver hosztolásához, azaz üzemeltetéshez mindenképp ki kell nyitni egy portot a routeren, illetve a szoftveres tűzfalon is, ha használsz ilyet. A csatlakozó partnernek nincs semmi tennivalója a kapcsolódáson kívül.
    A portnyitást a router webes felületén kell elvégezni, a legtöbb esetben a 192.168.1.1-es címen el tudod érni a felületet, de érdemes megnézni a hálózati kapcsolatoknál az alapértelmezett átjárót, ugyanis ezen a címen éred el a routert. A számítógéped belső ip-címét is tudni kell, ugyanis erre nyitjuk a portot.
    Miután tehát beírtad az alapértelmezett átjáró címét a böngésző címsorába, be kell lépni a router felületére egy felhasználónév és jelszó párosssal. Ha ezt nem változtattad meg, akkor mindkettő értéke admin. Ezt követően egy elég sok linket tartalmazó oldal bukkan elő, nekünk most csak a forwarding hivatkozás kell. Az én routerem egy régebbi tp-link, úgyhogy lehetnek eltérések. Itt egy add new gombot kell keresni, aktiválását követően pedig két szerkeztőmezőt találsz: service port, és ip-adress. Előbbi mezőbe kerül a kinyitni kívánt port, emlékeim szerint én a 3214-es portot nyitottam ki, utóbbiba pedig a géped belső ip-címét kell beírni, amely felé szeretnéd a portot továbbítani. Lentebb találsz még három kombinált listamezőt, a protocoll értéke all, a status pedig enabled legyen, a harmadik minket most nemérint. Ha végeztél, akkor a save gombbal mentsd el a módosításokat, ezt követően pedig már bárki tud hozzád kapcsolódni a nyitott porton. A játék “host a game” menüpontjában természetesen azt a portot kell megadni, amit a routerben kinyitottál.

    • Andor szerint:

      Máté, köszönöm szépen, végül is akkor jó volt az elméletem, csak kis eltérésekkel, de ezt a portot én is megpróbálom kinyitni hát ha jólessz.
      Nekem újabb tplinkem van itt a beléptető változott,de a lényeg, hogy a router felület egyezik. Annyi, hogy itt 3-mező van,de azt kell használnom, amit mondtál.
      Windows-os tüzfalam van, itt a kivételeknél van hozzáadva a dragonpong.exe meg van egy port is hozzá adva. Ezeket töröljem vagy nem lényeg?

  14. adns szerint:

    Sziasztok, jó kis játék. Én szerettem, amikor kijött még júniusban rengeteget játszottam. Ha vki akar, írjon az adika4444reggel hattó este tízig vagy kialvásig mehet!
    @gmail.com címre vagy klikkeljen a nevemre, aztán megbeszéljük hogy Skype é vagy más. Mellesleg én Topspeedben is aktív gamer vagyok, úgyhogy ha valaki szeretne akkor hétköznap este kb 8 és féltíz között, hétvégén meg

    • Andor szerint:

      kétgépen kipróbáltam sikerült, csak azt észrevettem, hogy amikor játékos kiválasztás van, azt nem olvassa az ernyőolvasó, csak miután ráentereztem

      • Andor szerint:

        Egyszerüen nem tudnak hozzám csatlakozni, pedig megtörtént a portnyitás, igaz, hogy nekem dinamikus ip-címem van, de mindíg arra nyitom a portot ami éppen az ipem.
        Hogyan tudok fix ip-címet belőni?
        Szerintetek milehet még a probléma?

  15. RauchR szerint:

    Fix ipcímet a hálózati és megosztási központban, az adapterbeállítások módosításánál lőhetsz be. Rányomsz erre, kiválasztod a kapcsolatodat (kábel esetén ez általában helyi kapcsolat, wifinél meg vezeték nélküli hálózati kapcsolat), erre alt+enter, listából kiválasztod, hogy a TCP/IP protokoll 4-es verziója, tabbal tulajdonságok gomb, ott pedig kijönnek a beállítások.
    Jól értem, hogy a helyzet nagyjából úgy néz ki, hogy a helyi belső hálózatról a másik gép tud csatlakozni hozzád, de interneten keresztüli kapcsolatok nem működnek?
    Mert ha ez így van, akkor a gép tűzfalának helytelen konfigurációja kizárható, lévén az nem engedné be a helyi kapcsolatokat sem.

  16. Durgi szerint:

    Sziasztok!

    Jól érted, én is próbáltam volna neten keresztül csatlakozni Andorhoz, de pár másodperc után visszakerülök a játék főmenüjébe és a nem tud csatlakozni üzenetet kapom még a visszadobás előtt, ami nem túl informatív.

    • Andor szerint:

      és ott hogy tudom a többit belőni, mint pl alapértelmezett átjáró, dns kiszolgáló,stb?
      Mert gondolom azokat is megkell adni.
      Most automatikus ipcím kérés van,de ha átállítom akkor ezeket is megkell adni.

  17. Osillo szerint:

    Attól tartok, hogy keveredik itt két fogalom. Az ún. belső és külső IP nem ugyanaz. A Durginak és mindenki másnak, aki nem a belső hálón csatlakozna hozzád, ne a belső, hanem a külső IP-det add meg. Ezt több módon is megnézheted, hogy mi, pl. a router admin felületén is látható, de vannak weblapok, amik ezt kiírják. Pl. whatismyip.com.

  18. Durgi szerint:

    Sziasztok!

    Az a helyzet, hogy Andorhoz továbbra sem tudok csatlakozni. Elvileg más tudott talán csatlakozni hozzá, tehát végképp nem értem a dolgot. Elvileg nekem csatlakozó félként semmit nem kell beállítanom, ha jól értettem.

    Ha valakinek lenne ötlete, megköszönném, ha megosztaná! Szeretném én is kipróbálni ezta játékot végre.

  19. RauchR szerint:

    Sziasztok,

    Durgi, mire gondoltál, amikor úgy fogalmaztál, hogy kapcsolódó félként semmit nem kell beállítanod?
    A játékon kívül elméletileg valóban semmi konfigurációra nincs szükség, de persze a host menübe Andor külső ip-címét vagy dns-címét kell beírnod, a Port parancsnál meg azt a portot, amelyiket a játék használja.
    Ha nem működik, akár kipróbálhatjuk mi is.

  20. Durgi szerint:

    Sziasztok!

    Rosszul fogalmaztam. Szóval úgy értettem, hogy a routeremen nekem kapcsolódó félként nem kell állítanom semmit.

    közben megoldódott a gond, tudtam csatlakozni és nyomtunk pár meccset.

    Tanácsként írnám így a végére, hogy a karaktert, akivel a játékban vagyunk, a ballra jobbra nyilakkal tudjuk kiválasztani. Jaws-zal kicsit lomhán moccan a kurzor, de működik. Boris Votkán jót röhögtem. :D

    • Andor szerint:

      Nyomtunk biza, megjegyzem már megint nyomhatnánk ha időd lessz!:d
      Igaz jól elvertél,de ez is csak azért volt, mert este játszottunk és hangfalról ment a játék igy nem lehetett hangosra vennem, hisz zavarnám akik alszanak, de fülesem meg még nem jó,mert fülessel pontosabban lehet játszani.

  21. Bancless szerint:

    You could definitely see your expertise within the work you write.
    The sector hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to mention how they believe.
    At all times go after your heart.

  22. Visszajelzés: Játék bemutató 2.0 | Gépház – Kopogjon be hozzánk!

Véleményed vagy tapasztalatod van a témával kapcsolatban? Itt leírhatod!

Az e-mail címek rejtve maradnak. A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>